Rynek outsourcingu w Polsce

Rynek outsourcingu usług i procesów biznesowych w Polsce ma przed sobą ogromne perspektywy rozwoju.

Z roku na rok rośnie świadomość przedsiębiorców w tym zakresie i przybywa firm, dla których outsourcing stał się ważnym elementem strategii zarządzania. Firmy outsourcingowe specjalizują się bowiem w przejmowaniu i optymalizacji procesów pomocniczych, przeprowadzanych dotąd wewnętrznie przez daną firmę. Umożliwiają tym samym przedsiębiorcy skupienie się na najważniejszych elementach jego biznesu, redukcji kosztów i budowaniu przewagi konkurencyjnej. Według najnowszych badań Instytutu Outsourcingu, wykonanych przez Millward Brown SMG / KRC, polski rynek outsourcingu usług i procesów biznesowych jest wart 3 mld 960 mln złotych.

Z outsourcingu korzysta w Polsce 93 proc. dużych i średnich firm, jak wynika z badania „Dojrzałość outsourcingowa polskich przedsiębiorstw”, zainicjowanego przez firmę CWS-boco Polska we współpracy z Outsourcing Magazine w 2010 roku. Badanie wykazało, że ponad 52 proc. respondentów planuje w najbliższych latach zwiększyć budżet na outsourcing. – Głównym motywem korzystania z tego typu usług jest dążenie do redukcji i kontroli kosztów. Do nasycenia rynku ciągle jednak daleko – komentuje wyniki badań Andrzej Smółko, Prezes Zarządu firmy CWS-boco Polska. – Od kilku lat dostrzegamy wzrost zainteresowania wykorzystaniem outsourcingu w obszarze zarządzania czystością. Potencjał tego rynku jest bardzo duży, ponieważ z usługi outsourcingu odzieży roboczej korzysta 21 proc. badanych przedsiębiorstw, natomiast z wynajmu urządzeń higieny 18 proc.